UKK

Mikä Puhdas Pyykki on?

Puhdas Pyykki on vuonna 2023 perustettu pesupalveluyritys, joka syntyi Laatupyykkärit Oy:n ja Puhdas Ilo Oy:n yhdistyessä. Toimimme Joensuussa.

Keitä Puhdas Pyykki palvelee?

Palvelemme niin henkilö- kuin yritysasiakkaita. Asiakaskuntamme koostuu monipuolisista eri alojen ammattilaisista.

Kuinka voin ottaa yhteyttä Puhdas Pyykkiin?

Voit ottaa meihin yhteyttä puhelimitse 050 380 0766 tai sähköpostitse [email protected]. Pyrimme vastaamaan yhteydenottoihin mahdollisimman nopeasti.

Saako työvaatteille korjauspalvelun?

- Kyllä. Huollamme tarvittaessa yrityksesi työvaatteet kuntoon.

Kuinka tarkasti huomioitte pestävien tuotteiden hoito-ohjeet?

Noudatamme aina tuotteessa olevaa kiinteää, valmistajan laatimaa hoito-ohjetta. Mikäli kiinteä hoito-ohje on epäselvä, virheellinen tai se puuttuu kokonaan, valitsemme tuotteelle/materiaalille ominaisen pesutavan ja käsittely tapahtuu asiakkaan vastuulla. Tästä sovitaan asiakkaan kanssa.

Jos tuotteessa ei ole pesumerkintää, tai se on puutteellinen, tai jos epäilemme tuotteessa olevien tahrojen poistosta koituvan mahdollisesti vahinkoa materiaalille, käymme vastaanottovaiheessa riskitekijät läpi asiakkaan kanssa. Tuote voidaan pestä asiakkaan luvalla ja vastuulla, jolloin vastaanottokuittiin merkitään varaus ja asiakkaan allekirjoitus, jolloin pesula ei ole vastuussa lopputuloksesta.

Tuotteen materiaali huomioiden, pesussa käytetään parhaita mahdollisia aineita ja menetelmiä, siitä huolimatta tahrojen täydellistä poistumista emme voi taata.

Onko pyykit mahdollista noutaa?

Kyllä. Tarjoamme pyykkitaksi-palvelua, joka noutaa ja toimittaa pyykit asiakkaan toivomaan osoitteeseen.

Entä, jos pyykkien kanssa tulee äkillinen kiire?

Kiire ei ole meille ongelma ja osaamme joustaa myös nopealla aikataululla.

Vuokraako Puhdas Pyykki tekstiilejä?

Kyllä. Vuokraamme lakanat ja pöytäliinat yrityksesi tarpeisiin.

Kuinka Puhdas Pyykki toimii mahdollisissa laatuvirhe tapauksissa tai jos tuotteet katoavat?

Vastaamme pesu- ja viimeistelyvirheistä sekä mahdollisista tuotteiden katoamisista pesulassamme. Meidän virheestämme aiheutuneissa tapauksissa korvaamme vaurioituneen tai kadonneen tuotteen. Korvaustapauksissa noudatamme Tekstiilihuoltoalan nykyarvon laskentaperusteisiin laadittua taulukkoa, jonka avulla pesulaan tuodulle tuotteelle lasketaan sen nykyarvon mukainen korvaus. Korvauksen määrään vaikuttaa tuotteen ikä sekä ostohinta. Käytettävä nykyarvotaulukko on kuluttaja-asiamiehen hyväksymä ja tarvittaessa myös nähtävissä pesulassa.

Mikäli korvaamme tuotteen täydestä nykyarvostaan, lunastamme tuotteen itsellemme. Mikäli asiakas haluaa tuotteen itselleen, osakorvaus on 40 % nykyarvosta.

Meillä on velvollisuus säilyttää pestyjä tuotteita veloituksetta yhden (1) kuukauden ajan tuotteelle kuitissa ilmoitetusta valmistumispäivästä. Veloitamme varastointikuluina tästä ylittävältä ajalta 20% pesulamaksusta. Jos asiakas ei ole noutanut tuotteitaan yhden (1) vuoden kuluessa kuitissa ilmoitetusta valmistumispäivästä, luovutamme tuotteet pois vapaasti katsomaamme tarkoitukseen. Yritämme aina ottaa yhteyttä asiakkaaseen ennen toimenpiteisiin ryhtymistä.

Miten toimin palveluun liittyvän palautteen tai mahdollisen reklamaation osalta?

Palveluun liittyvät palautteet on annettava välittömästi ja ennen tuotteiden käyttöönottoa. Valitukset on tehtävä joko heti tuotetta noudettaessa tai viimeistään 3 vuorokauden kuluessa tuotteiden noudosta.

Pesulan korvausvelvollisuus päättyy 3 arkipäivän päästä tuotteiden lunastuksesta.

Ristiriitaisissa tapauksissa osapuolet pyrkivät keskinäisin neuvotteluin sopimaan tilanteen. Mikäli pesulan ja asiakkaan näkemykset poikkeavat suuresti toisistaan, asiat ratkaistaan ensisijaisesti Kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

Miten Puhdas Pyykki sitoutuu toimimaan toimitusaikojen osalta?

Sitoudumme noudattamaan vastaanottokuittiin ilmoitettua toimitusaikaa. Viivästyksen sattuessa ilmoitamme asiakkaalle poikkeamasta. Sitoudumme hyvittämään asiak­kaalle kohtuuttomasta viivästymisestä aiheutuneita kustannuksia. Jos viivästyminen johtuu ylivoimaisesta esteestä tai muusta tapahtumasta, johon me tai alihankkijamme ei ole voinut vaikuttaa tai ennalta arvata vastaanottovaiheessa, emme ole korvausvelvollisia.